STRATEŠKI PLAN APOTEKE ZA PERIOD OD 4 GODINE (2021.-2025.)
Strateški plan za Apoteku se donosi na period od 4 godine
Strateški plan za Apoteku donosi vlasnik I odgovorno lice Apoteke.
MISIJA APOTEKE
Naša misija je pružanje apotekarske usluge na visokom nivou kroz otvorenu i ljubaznu komunikaciju sa našim korisinicima temeljenu na podizanju svijesti o unapređenju zdravlja.
APOTEKA razvija i unapređuje postupke rada u oblasti farmaceutske zdravstvene zaštite, dajući prednost promociji zdravlja, prevenciji bolesti i zdravstvenom vaspitanju građana, bezbjednosti korisnika usluga i zaposlenih, omogućavajući pojedincu, porodici, grupi i zajednici da aktivno učestvuju u tome.
U tom cilju APOTEKA obezbeđuje:
Svoj razvoj APOTEKA bazira na visokokvalitetnim zdravstvenim uslugama, mjerama i aktivnostima, unapređenjem postojećih i uvođenjem novih metoda rada.
Svoju misiju APOTEKA ostvaruje dosljednim poštovanjem etičkih principa, kreiranjem zdravstvene strategije, stručnim kadrom na svim nivoima APOTEKE, sistemom vrijednosti i standardima dobre apotekarske prakse.
VRIJEDNOSTI APOTEKE
Kompetentnost - Farmaceutski tim je osposobljen i kompetentan da čuva zdravlje, sigurnost i dobrobit pacijenata i javnosti.
Kvalitet - Osim opskrbljivanja korisnika lijekovima, medicinskim sredstvima i drugim proizvodima
dokazanog kvaliteta i sigurnosti, farmaceutski tim ima i važne zadaće pružanja KVALITETNIH usluga savjetovanja za pravilnu upotrebu lijekova i ostalih proizvoda te usluga informisanja o neželjenim učincima i mogućim interakcijama.
Ljubaznost - Osoblje se ponaša ljubazno i susretljivo
Posvećenost – Osoblje je posvećeno pacijentima pacijentu i korisnicima farmaceutskih usluga I njihovim potrebama.
Povjerenje – Osoblje stremi ka postizanju I očuvanju povjerenja pacijenata u njih lično a samim ti I u Apoteku.
VIZIJA APOTEKE
Cilj nam je steći i održati povjerenje pacijenata pružajući apotekarsku uslugu u skladu sa standardima sigurnosti i kvalitete, te postati prepoznatljiva apoteka po promociji unapređenja zdravlja.
Zahvaljujući posedovanju odgovarajućih informacija, motivaciji i vještinama, svaki pojedinac i zajednica u cjelini ostvaruju maksimalni zdravstveni potencijal. Saglasno tome, osnovno opredjeljenje APOTEKE je kontinuirano povećanje aktivnosti u skladu sa principima dobre apotekarske prakse, kontrolisanog razvoja, kao i stalno unapređenje medicinskog snabdjevanja građana i organizacija, djelatnosti u proizvodnji i kontroli ljekovitih i kozmetičkih preparata i edukativne aktivnosti u cilju bezbednosti korisnika usluga i zaposlenih.Put ka tome vodi kroz kvalitetno obavljanje djelatnosti Apoteke koja se ostvaruje kroz pružanje zdravstvene farmaceutske zaštite osiguranicima ZZO, na primarnom nivou. U ovom dijelu aktivnosti, Apoteka je upućena na praćenje i prilagođavanje regulativama ZZO i Vlade Kantona Sarajevo (definisana Lista lijekova koji se mogu izdavati na recept, cijene lijekova i medicinskih sredstava, participiranje osiguranika u cijeni lijekova, propisana marža za lijekove i medicinska sredstva koja se mogu izdavati preko naloga u apotekama). Ugovorom sa ZZO definisana su i sredstva za ove namjene koja se mogu očekivati za ugovoreni period i Apoteka nema mogućnosti za korigovanje visine ovih sredstava. Istovremeno, Apoteka je u obavezi da obezbedi potreban asortiman i količine lijekova i medicinskih sredstava kako bi zadovoljila potrebe osiguranika.
Apoteka svoj godišnji operativni plan bazira na Strateškom planu.
Godišnji plan obuhvata plan realizacije lijekova sa Liste lijekova koji se mogu izdavati na recept i realizacija lijekova koji nisu na Listi lijekova i drugih proizvoda (dijetetskih preparata i druge komercijalne robe). Izradi godišnjeg plana prethodi analiza ostvarenih rezultata u prethodnoj godini i sagledavaju realne mogućnosti za povećanje obima prodaje u narednoj godini. Predloge za obim prodaje u narednoj godini daje Odgovorna osoba I vlasnik apoteke. Osim prijedloga vezanih za promet, odgovorna osoba daje i svoje viđenje potreba za investicionim i tekućim održavanjem, nabavkom nove opreme, kadrovskim potrebama u svojoj apoteci. Na osnovu prijedloga odgovorne osobe apoteke o obimu prodaje, a u skladu sa Strateškim planom, usaglašavaju se mogućnosti plasmana uz predloge novih aktivnosti kako bi se planski zadaci ostvarili. Planovi se postavljaju na realne osnove u skladu sa mogućnostima pozicioniranja u okruženju, uvažavanja finansijskih mogućnosti korisnika usluga i svih kapaciteta u prodajnim objektima.
Plan realizacije lijekova sa Liste lijekova je teško postaviti na čvrste osnove, jer je Lista promenljiva i teško je predvideti u kom pravcu će se izmjene odvijati.
Plan komercijalne prodaje mora da se bazira na postignutim rezultatima iz prethodnog perioda uz uvažavanje neiskorišćenih resursa, ali i mogućnosti boljeg pozicioniranja u odnosu na privatne apoteke te finansijska moć korisnika usluga.
Cilj investicionog razvoja i ulaganja Apoteke je da proširi dostupnost svojih usluga, ostvari nove poslovne poduhvate i poboljša uspješnost cjelokupnog poslovanja.
To bi omogućilo Apoteci da poboljša kvalitet farmaceutske usluge, dostigne veću konkurentnost, poveća učešće u komercijalnom dijelu poslovanja i dobro se pozicionira u fizičkom rastu tržišta. Rast tržišta iz delatnosti Apoteke je stalan iz godine u godinu i proističe iz stalnog unapredjenja kvaliteta i asortimana usluga i proizvoda, stručnosti kadra, kao i povezivanja sa širom društvenom zajednicom kroz permanentnu edukaciju stanovništva o preventivi bolesti, promociji i njezi zdravlja odnosno poboljšanju opšte a samim tim i zdravstvene kulture.
Ovakva orijentacija Apoteke stvara pozitivnu klimu u okviru zdravstvenog sistema i lokalne zajednice i predstavlja garanciju njenog integrisanja u savremene trendove zdravstva.
Ključne aktivnosti investicionog razvoja i ulaganja su:
Ljudski resursi predstavljaju ključni element svake organizacije, jer se pod organizacijom smatra skup ljudi koji je nastao radi ostvarivanja odredjenih ciljeva.
Ljudski resursi odredjuju ciljeve jedne organizacije, upravljaju njenim radom i razvojem, obavljaju različite radne uloge,prvenstveno kao davaoci usluga. Iz tih razloga, ljudskim resursima u savremenoj organizaciji,poklanja se izuzetna pažnja.
Interes svake organizacije je da se u skladu sa primjenjenom tehnologijom i projektovanom organizacijom ( strukturom i procesima ) obezbijedi potreban broj i strukturu zaposlenih, da ih motiviše za maksimalno radno angažovanje i da upravlja njihovim radom i razvojem.
Kadrovska politika Apoteke podrazumjeva adekvatno upravljanje ljudskim resursima.
Selekcija ljudskih resursa podrazumjeva proces procenjivanja i zapošljavanja najkvalifikovanijih kandidata iz oblasti farmaceutske delatnosti i farmaceutskog menadžmenta.
Kadrovski potencijal je jedan od najvažnijih potencijala, potreban za uspešno i kvalitetno obavljanje djelatnosti.
Da bi se taj cilj ispunio, potrebno je sprovoditi adekvatnu kadrovsku politiku, koja obuhvata:
Da bi povećala svoju efikasnost, Apoteka će raditi na razvijanju sistema za istraživanje, planiranje i praćanje razvoja kadrova, a što treba da obuhvati: priliv stručnog kadra, obuku, motivaciju, radno angažovanje, stručno napredovanje, promociju i inovaciju znanja kao i fluktuaciju kadrova.
Osnovne karakteristike koje se traže od svih zaposlenih su: stručnost, posvećenost pacijentu - korisniku farmaceutskih usluga, prilagodljivost, komunikativnost, etičnost, energičnost, preciznost u radu, timski duh.
Pored ovih osobina, zaposleni treba da posjeduju i dodatne vještine: sposobnost sprovođenja promjena, donošenja odluka, sposobnost dugoročnog planiranja, analitičnost, liderstvo, motivisanje drugih, poznavanje tržista i poslovnog okruženja, sposobnost rješavanja problema i poznavanje procedura Apoteke.
Apoteka posebnu pažnju posvećuje usavršavanju i osposobljavanju zaposlenih putem stručnih seminara i obuke za implementaciju i obrazovanje uspostavljenog sistema kvaliteta, što predstavlja siguran put za poboljšanje sistema poslovanja
Plan edukacije, obuke i profesionalni razvoj u Apoteci ogleda se u usavršavanju i školovanju zaposlenih, prije svega u znanjima i vještinama koje nameće tržište. Osim toga, usavršavanje stručnih kadrova se vrši putem redovnih internih i eksternih edukacija, koje uvijek predstavjaju važan motivacioni faktor u radu.
Apoteka ima implementiran softver koji omoguća brzu obradu podataka pri izdavanju lijekova na recept, pružanje korisnih informacija u postupku realizacije recepata ( u skladu sa postavljenim zahtjevima od strane ZZO), veći broj korisnih informacija proisteklih iz svakodnevnih aktivnosti,kao što su nabavka robe, izdavanje na recept, prodaja, praćenje zaliha i drugo.
Komunikacija sa okruženjem za Apoteku predstavlja jedan od najbitnijih aspekata rada, budući da kroz komunikaciju obavlja svoju prioritetnu djelatnost - pružanje informacija o farmakoterapijskim uslugama, promociju zdravlja i zdravstveno vaspitanje gradjana.
Komunikacija sa korisnicima odvija se prilikom izdavanja/prodaje lijeka ili medicinskog sredstva, posredstvom “zone privatnosti” za pacijente, telefonskim putem i sajta apoteke.
Konsultacije u vezi terapije pacijenata odvijaju se na više načina:
- zakazivanjem razgovora sa farmaceutom
- prilikom izdavanja ili prodaje lijeka (samomedikacija)
- konsultacije u “zoni privatnosti” za pacijente
Komunikacija i edukacija se vrši i putem:
- promotivnih flajera (borba protiv pušenja prehlada, gripa ili alergija i kako ih sprečiti, kardiovaskularne bolesti i kao ih sprečiti.
Saradnja sa Agencijom za lijekove regulisana je procedurom za izveštavanje o neželjenim reakcijama na lekove i medicinska sredstva.
Stalno preispitivanje i analiza kvaliteta komunikacije putem ispitivanja zadovoljstva korisnika usluga i zaposlenih, kao i praćenje imidža Apoteke u opštoj i stručnoj javnosti, predstavljaju neophodne preduslove daljeg unapredjenja rada.
Mjesto i uloga farmaceutskog sektora u sistemu zdravstvene zaštite u poslednjih nekoliko decenija se znatno promijenila. Apoteka prateći savremene trendove proširuje obim svojih djelatnosti i usluga prilagođavajući se zahtjevima korisnika, rastu i razvoju farmaceutske industrije,a u skladu sa dobrom praksom i uz puno poštovanje etičkih normi.U narednom četvorogodišnjem periodu insistiraćemo na prijmeni, stalnom preispitivanju i unapređenju usvojenih procedura sistema, kao i poštovanju Standarda sigurnosti I kvaliteta za apoteke (AKAZ), te Standarda Dobre apotekarske prakse i Etičkog kodeksa.
Ciljevi kvaliteta za period 2016-2020 su sljedeći:
Svi zaposleni su upoznati sa ciljevima kvaliteta, misijom, vizijom te vrijednostima apoteke i aktivno učestvuju u njihovom ostvarenju.
Marketing predstavlja nezaobilaznu poslovnu koncepciju u savremenim uslovima poslovanja. Svaka organizacija koja teži ka uspjehu koristi osnovne principe marketinga prilagođene specifičnostima tržišta/potrošača, okruženja i uslovima poslovanja. Imajući u vidu da su apoteke zdravstvene ustanove čiji osnovni prioritet predstavlja zdravlje stanovništva, primjena marketinga mora biti veoma odjmerena i u skladu sa sofisticiranošću proizvoda i usluga koje se u apotekama pružaju, kao i potrošača, odnosno korisnika. Farmaceutski marketing, primjeren apotekama i njihovom poslovanju predstavlja spoj aktivnosti čije je sprovođenje fokusirano na zadovoljstvo korisnika usluga apoteke, a ono proizilazi iz kvalitetene usluge i proizvoda.Marketinške aktivnosti u Apoteci bazirane su na sledećim ciljevima:
Respektujući osnovne principe marketinga, vlasnik I odgovorno lice Apoteke ih prilagođava i implementira u svakodnevnom radu kroz brojne aktivnosti kontinuiranog karaktera ili povremenih akcija i projekata.
Marketing koncept u Apoteci, kao i u proteklom periodu, baziraće se na sljedećim elementima:
Ovim Strateškim planom, Apoteka u narednom periodu ima za cilj:
- podizanje nivoa kvaliteta u pružanju zdravstvenih farmaceutskih usluga
- podizanje nivoa znanja zaposlenih kroz stručne edukacije
- edukaciju korisnika farmaceutskih usluga kroz razne manifestacije - promocije zdravlja i zdravih stilova života
- ulaganje u Apoteku i njeno prilagodjavanje potrebama moderne farmaceutske djelatnosti
Uz pridržavanje i sprovodjenje planiranih aktivnosti, Apoteka će postići svoju Viziju.
PRILIKOM PREUZIMANJA VAŠE MJESEČNE TERAPIJE KOD NAS MOŽETE OBAVITI MJERENJE ŠEĆERA, TRIGLICERIDA I HOLESTEROLA PO 50% NIŽIM CIJENAMA